HaberlerYurttan Haberler

Adile Naşit'in tüm yaşamını mercek altına alan Sibel Öz'ün "Oyuncu-Yeşilçam Yıldız Sisteminde Bir Anti-Yıldız: Adile Naşit" kitabı çıktı

Adile Naşit’in sadece oyunculuğu değil, tüm yaşamını mercek altına alan Sibel Öz’ün “Oyuncu-Yeşilçam Yıldız Sisteminde Bir Anti-Yıldız: Adile Naşit” kitabı İletişim Yayınları’ndan çıktı.

Babası tiyatronun efsane isimlerinden tuluatçı “Komik-i Şehir” Naşit Bey, annesi kantocu Amelya Hanım, büyükannesi kantocu “Küçük Verjin”, dedesi kemani Yorgi efendi, dayıları tuluatçı-düettocu Niko ve kemani Andre, kardeşi tiyatro-sinema oyuncusu Selim… Kısaca, kanında “oyuncu”luk olan bir sahne sevdalısı Adile Naşit…

Türkiye’de Yeşilçam denince akla ilk gelen isimlerden biri olmayı başaran Adile Naşit’in sadece oyunculuğu değil, tüm yaşamını mercek altına alan “Oyuncu-Yeşilçam Yıldız Sisteminde Bir Anti-Yıldız: Adile Naşit” kitabı İletişim Yayınları’ndan çıktı.

Araştırma – inceleme dizisinden çıkan kitabı, Sibel Öz kaleme aldı.

Kitap aynı zamanda, Adile Naşit’in klasik yıldız standartlarının dışında oluşuna, buna rağmen kendisini kabul ettirişine ve tiyatro geleneğinden gelen oyunculuğuna bir selam yolluyor.

Kitap tanıtımında şu cümleler yer alıyor:

“Oyuncu”, dış görünüşüyle klasik “yıldız” standartlarına taban tabana zıt sayılsa da oyunculuğuyla, sahneye/rollere hâkimiyetiyle, duruşuyla yıldızlaşmış bir isim olan Adile Naşit’in ailesinin ve kendisinin hikâyesini -dönemsel bağlamları da göz önünde tutarak- ele alıyor. Üstelik bununla yetinmeyip, Adile Naşit’in hikâyesi Yeşilçam’ın en güçlü olduğu dönemden ayrılamayacağından, Yeşilçam sinemasına ve yıldız sistemine de eleştirel bir gözle bakıyor: Kurgusal bir ürün olarak “yıldız” inşa sürecinin işleyişi ve toplumsal cinsiyet rolleri açısından yıldız, Yeşilçam’ın temel özellikleri ve kimliği, kadın yıldızlar, Ertem Eğilmez ve Arzu Film ekolü, “Hababam Sınıfı”…


Hiç başrol oynamasa da yıldız sisteminin dışında bir “anti-yıldız” olan; “çarpık bacakların ve bücür boyunla asla başarılı olamazsın” denilse de önce kendini, sonra seyircisini yaratmayı başaran; hafızalarda anne rolleriyle yer etmesine rağmen aslında “başka türlü” bir oyuncu olabilecek Adile Naşit’e saygı duruşu niteliğinde bir kitap.”

Kaynak: Bianet

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu