Haberler

Şermola Performans / Temel Oyunculuk Atölyesi

TEMEL OYUNCULUK ATÖLYESİ
SES, NEFES, HAREKET
HER AN HAREKET EDİYORUZ. UYKUDAYKEN DAHİ. ÇÜNKÜ KALBİMİZ ATIYOR VE NEFES ALMAYA DEVAM EDİYORUZ.
SES, NEFES, HAREKET, MEKAN FARKINDALIĞINI ARTIRMAK, BEDENİ YENİDEN KEŞFETMEK BİR OYUNCU ADAYI İÇİN KEŞİFLERİN EN HEYECANLISIDIR. BU KEŞİFLER ŞARKILAR, DURUŞLARLAR VE HAREKET CÜMLELERİ İLE EĞLENCELİ BİRER RİTÜELE DÖNÜŞECEKTİR.
DOĞAÇLAMA
MADEM HERKES “OYUN” OYNAYABİLİR;
O ZAMAN HERKES “DOĞAÇLAMA” YAPABİLİR. HERKES…
BU DERSİN AMACI ÖĞRETMEK DEĞİL HATIRLATMAKTIR. BIKMADAN USANMADAN OYNADIĞIMIZ OYUNLARI HATIRLATMAK! VE HER AN HER ŞEYİN OLABİLDİĞİ BİR SAHNEDE ÖZGÜRCE OYNAMANIN TADINI YAŞATMAK!
DANS
HAREKET VE BEDEN FARKINDALIĞI ÜZERİNE YOĞUNLAŞAN DERS ANATOMİDE DÜZLEM, EKSEN VE EKLEM HAREKETLERİNİ İNCELER.
KOMPOZİSYON OLARAK MEKANA YERLEŞİMİ ARAŞTIRIRKEN; MEKAN, BEDEN VE VAROLUŞ BİÇİMLERİNİ DANSLA ARAR.
NEFESİ, BEDENİ VE HAREKETİ SAHNE ÜZERİNDE BİR BÜTÜN OLARAK DENEYİMLEMEYİ AMAÇLARKEN DANS, HAREKET, REPLİK, KONTAK VE DOĞAÇLAMA GİBİ TEKNİKLERİ ESAS ALIR.
DRAMATURJİ
MODERN DÜNYADA HIZLA YAYGINLAŞAN SOSYAL BİLİMLER FURYASINDAN TİYATRO DA NASİBİNİ ALDI VE DRAMATURJİ-OYUN BİLİMİ DOĞDU. ARİSTOTALES-POİETİKA’DAN BU YANA DRAMATİK ÇÖZÜMLEMENİN NE OLDUĞUNU BİLİYORDUK ANCAK BU TARTIŞMALAR HİÇBİR ZAMAN “BİLİMSELLİK” İDDİASINI TAŞIMIYORDU. PEKİ TİYATRODA DÜŞÜNSELLİK NASIL BİR DEĞİŞİM GEÇİRDİ VE DRAMATURJİ BİLİMİ DOĞDU? DRAMATURJİ ATÖLYESİNDE SANAT ESERİNİN KÖKENİNDEN BAŞLANARAK BU SORUYA YANIT ARANMAYA ÇALIŞILACAK. TAKRİBEN DÖRT AY SÜREYLE İKİ DÖNEMDE GERÇEKLEŞMESİ PLANLANAN ÇALIŞMALARDA BİRİNCİ DÖNEM AĞIRLIKLI OLARAK SANAT VE TİYATRO KURAMINA AYRILACAK. İKİNCİ DÖNEM ÇALIŞMALARINDA ÖZELLİKLE DRAMATİK METİN YAPISI, KLASİK VE ÇAĞDAŞ DRAMATURJİ KURAMLARI ÜZERİNDE DURULACAK.
ATÖLYEYLE AMAÇLANAN KATILIMCILARIN SANATA DAİR GENEL FİKİRLER ÜRETEBİLMESİ, SANATTA YORUM YETİSİ KAZANABİLMESİ VE ÖZELDE TİYATRODA DRAMATURJİK BAKIŞ GELİŞTİREBİLMESİDİR.
BİR BAŞKA DEYİŞLE YANIT ARAYACAĞIMIZ SORU ŞU OLACAK: SANATTA DRAMATURJİ AYNI ZAMANDA DRAMATURJİDE SANAT OLABİLİR Mİ?
KARAKTER ÇÖZÜMLEME VE ROL
TİYATRO ESERLERINDEN SEÇME TİRATLAR, DİYALOGLAR VE BAZI MASAL ÖRNEKLERİ BU DERSİN İÇERİĞINİ OLUŞTURUYOR. OYUNCU ADAYLARI BURADA İLK DEFA BİR METİNLE VE BİR KARAKTERLE YAKIN TEMASA GİRERLER. BİR ROLÜ GİYİNMENİN YOLLARINI ARAŞTIRIRLAR.
OYUN
EĞİTİM SONUNDA OYUNCU ADAYLARI İLE BİR OYUN ÇALIŞILACAK VE ADAYLARIN KEŞFETTİKLERİ VEYA GELİŞTİRDİKLERİ YETENEKLERİNİ SEYİRCİ KARŞISINDA DENEYİMLEMELERİ SAĞLANACAKTIR.
ATÖLYE TAKVİMİ
SON BAŞVURU: 01 ARALIK 2014
BAŞLANGIÇ: 07 ARALIK 2014 // BİTİŞ: 31 MAYIS 2015
TOPLAM: 24 HAFTA / 96 SAAT
ÇALIŞMA GÜN VE SAATLERİ: PAZAR/11.00-15.00
KATILIMCI SAYISI: 12
AYLIK ATÖLYE ÜCRETİ: 200 TL
ERKEN BAŞVURU: 150 TL
(27 KASIM TARİHİNDEN ÖNCE YAPILAN BAŞVURULARDA AYLIK ATÖLYE ÜCRETİ 150 TL OLCAKTIR.)
BAŞVURULAR ŞERMOLA PERFORMANS MEKANINDAN DİREKT OLARAK ALINMAKTADIR. İLGİLİLER ŞERMOLA PERFORMANS GİŞESİNDEN EDİNECEKLERİ FORMU DOLDURARAK BAŞVURU YAPABİLİRLER.
Atölye Yürütücüleri:
BERFİN ZENDERLİOĞLU
1980’de Bitlis’te doğdu. 1998-2003 yılları arasında İstanbul Mezopotamya Kültür Merkezi bünyesinde yayınlanan kültür, sanat, edebiyat dergisi Jiyana Rewşen’de çalıştı. Bu arada ses, şan, bağlama ve gitar dersleri aldı. 2004-2008 yılları arasında Seyri Mesel Tiyatrosu’nda oyuncu, eğitmen ve organizatör olarak çalıştı. 2005-2007 yıllarında KHEM tiyatro programına katıldı. 2008 yılı Ekim ayında Mîrza Metîn ile Destar Theatre’ı kurdu. 2010 yılında Şermola Performans sahnesinin kurulmasına öncülük etti. Cerb ve Bûka Lekî oyunlarında yardımcı yönetmenlik yaptı. Reşê Şevê (M. Metin ile beraber), Palyaçonun Maceraları (Ç.O), Çardeh Sal Berê (Antigone2012), Dengê Li Pişt Derî oyunlarını yazdı. Palyaçonun Maceraları (Ç.O), Disko 5 No’lu, Çardeh Sal Berê (Antigone2012), Cambazın Cenazesi (İkincikat-Yaz. Firuze Engin) oyunlarını yönetti. Halen İstanbul Üniversitesi Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji bölümü ve Sanat Tarihi dallarında akademik eğitimini sürdürmektedir.
Yayınlanan eserleri:
Reşê Şevê (M. Metin ile beraber) – Avesta yay. 2010
DUYGU ÇELİK
2007 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Matematik bölümünü bitiren Duygu Çelik, 2010 yılında İstanbul Üniversitesi Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji bölümünde “Modern Doğaçlama Tiyatro ve Baltacıoğlu’nun Öz Tiyatro’su” başlıklı teziyle yüksek lisansını tamamlamıştır. Kocaeli Üniversitesi, Haliç Üniversitesi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde konuk öğretim görevlisi olarak çeşitli dersler yürütmüştür. “Ani Etki Ters Tepki” adlı doğaçlama tiyatro topluluğu ve “Tüyap Çocuk Tiyatrosu” bünyesinde oyunculuk yapmıştır. Ayrıca çeşitli gruplarda dramaturg olarak çalışmıştır. “Paldır Güldür” ve “TanTana” adlı ekiplerin doğduğu doğaçlama tiyatro atölyeleri düzenlemiştir. Şu anda Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji bölümünde “Dengbêjlik Geleneği ve Türkiye’deki Kürt Tiyatrosuna Etkileri” başlıklı doktora tezini yazmakta ve araştırma görevlisi olarak çalışmaktadır.
MİRZA METİN
1980’de Kars’da doğdu. Liseye kadarki eğitimini İstanbul’da tamamladı. 1994-1999 ve 2001-2003 yılları arasında Mezopotamya Kültür Merkezi’ne bağlı Teatra Jiyana Nû’da tiyatro eğitimi aldı ve oyunlarda oynadı. 2003-2008 yılları arasında Seyr-î Mesel Tiyatrosu’nda oyuncu, eğitmen ve yönetici olarak çalıştı. 2004-2007 yılları arasında İTÜ Devlet Konservatuvarı Halkoyunları Bölümü’nde dans ve müzik eğitimi aldı ve 3. sınıfta okulu bıraktı. 2008 yılı Ekim ayında Berfin Zenderlioğlu ile birlikte Destar Tiyatro’yu kurdu. 2010 yılında Şermola Performans adlı sahnenin kurulmasına öncülük etti. Qeşmerên Apoletî, Reşê Şevê (B. Zenderlioğlu ile beraber), Cerb, Bûka Lekî, Dîsko 5 No’lu, Gor, Aç Köpekler, Kağıtçının Köpeği Kıtmir ve Kulmegurm oyunlarını yazdı ve birçoğunu yönetti. Bulut Tiyatro’da Ebru N. Celkan’ın yazdığı “Nerde Kalmıştık?” oyununun yönetmenliğini yaptı. Cerb ve Dîsko 5 No’lu oyunları ile birçok kurumdan ödüller aldı. Uzun bir zamandır Destar oyuncuları ile pratik olarak dengbêjlik geleneği ve geleneksel danslar ekseninde hareket, nefes, ses ve anlatı teknikleri üzerine Dîwan adında bir araştırma atölyesi yürüten Mirza Metin, halen İstanbul Üniversitesi Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji bölümünde akademik eğitimini sürdürmektedir.
Yayınlanan eserleri:
Reşê Şevê (B. Zenderlioğlu ile beraber) – Avesta yay. 2010
Jêrzemîn/Yeraltındaki Tiyatro – Diyarbakır B.B. yay. 2004
NAZIM SARIKAYA
İstanbul Üniversitesi Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü-Dramatik Yazarlık Anasanatdalı’ndan 2014 yılında mezun oldu. Tiyatro Medresesi, Talimhane Tiyatrosu, ÇGSM, TAL, ÇATI, Aksanat gibi kurumlarda atölye ve okuma çalışmalarına katıldı. Celal Bayar Üniversitesi İktisat Oyuncuları’nda reji, İzmir’deki çeşitli amatör tiyatrolarda oyunculuk çalışmalarında bulundu. Mezarlıktakiler adıyla yayınlanmamış oyunu vardır. Bir öykü dosyası üzerine çalışmalarına devam etmektedir.
YEŞİM COŞKUN
2004-2008 Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Devlet Konservatuarı Sahne Sanatları Bölümü Modern Dans Ana Sanat Dalı’nı bitirdi. 2010 öğretim yılı içinde mezun olduğu Modern Dans Ana Sanat Dalı’nda başladığı yüksek lisans öğrenimine devam etmektedir. 2005’den beri kurucusu olduğu Mezopotamya Dans Topluluğu’nda koreograf ve dansçı olarak çalışmalarına devam etmektedir. Aynı zamanda Diyarbakır Şehir Tiyatrosu ile dansçı ve koreograf olarak çalışmaları sürmektedir.
Koreografisini yaptığı bazı eserler:
Sinor (Mezopotamya Dans-2008), Dullar ve Kayıplar (D.bakır Şehir Tiyatroları-2008), 4kapı40makam (Mezopotamya Dans-2011)
Dans ettiği bazı projeler:
Play in plane (Prof. Aydın Teker-2010)
The oklo Phenomenon (Palindrome Dance Company-2008)

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı