Köşe YazarlarıTop 10Yurttan Haberler

Baysan Pamay – Nisan Top 10

TOP 10 // 16 ŞUBAT 2017 – 16 MART 2017 ARASI

  • Aşağılık Adam – İlkyaz Oyuncuları

İlkyaz Oyuncuları’nın ikinci oyunu, yine birincisi gibi ekip tarafından yazılmış ve yönetilmiş. Karısına ihanet eden aşağılık bir adamın hikâyesi; kadın kızgın ve öfkeli kalbi paramparça, kocası geveleyip konuşmaya, olayları açıklamaya çalışıyor. Kadın anlamıyor erkek çabalıyor. Bakıyorsunuz hiçbir şey göründüğü kadar basit değil… Sade ama işlevsel bir dekor içerisinde izlediğiniz hikâyenin sonunda anlıyorsunuz ki gerçekten erkekler Mars’tan kadınlar Venüs’ten.
Yazan: Bilal Akar, Dila Okuş, Serkar Aydıncı
Oyuncular – Reji – Prodüksiyon: Bilal Akar, Dila Okuş, Gül Erdoğmuş, Serkar Aydıncı, Tülin Ebcioğlu

  • Bir Hayvanat Bahçesi Hikayesi – S.A.K.M.

Bir pazar günü parkta kaderin ya da tesadüflerin bir araya getirdiği iki kişinin hikâyesi. Her pazar yaptığı gibi parkın gözlerden uzak sessiz köşesindeki bankında kitap okuyan, kendi hâlinde; hayatı ailesi ve işinden ibaret sayan, orta düzey bir yönetici; Peter. Topluma göre anormal yaşayan, art arda sorduğu sorularla Peter’in hayatına davetsizce giren ve onu‘’Hayvanat Bahçesi Hikâyesi’’ne katılmak zorunda bırakan, muhtemelen akıl hastası bir adam; Jerry. Bu sıradan bir buluşma değil. Birbirlerinin (körelttikleri ve yüzleşmekten korktukları) eksik yanlarını tamamlayan iki insanın buluşması… Kim av, kim avcı belli olmayan tuhaf bir hikâye…

  • Evdeydim ve Yağmurun Yağmasını Bekliyordum – Sarı Sandalye

Sarı Sandalye, yaptığı üç edebiyat uyarlamasından sonra ilk kez tiyatro eseri olarak yazılmış bir metni sahneye taşıyor ve Jean-Luc Lagarce’ın oyunu ülkemizde ilk defa seyircisiyle buluşuyor. Yıllar önce babasıyla kavga ederek evi terk eden küçük kardeş, kimsenin beklemediği bir anda evin kapısında belirir. Yıllardır onu bekleyen evin kadınları; her biri  tarafından farklı hatırlanan anılarını sorgulamaya başlarlar. Beklenen dönüş kimsenin hayal ettiği gibi olmamış; hem dönen kişi, hem döndüğü yer, hem de bekleyenler değişmiştir.

  • Kundakçılar – Tiyatro Merdiven

Savaş sonrası edebiyatının Alman dilindeki en önemli yazarları arasında sayılan Max Frisch’in oyunu, Ruşen Gülen tarafından uyarlanıp ve yönetilmiş. Kundakçılar’da sıradan vatandaş Biedermann’ın ansızın kapısını çalıp içeri sızan şiddetin durdurulamaz yükselişi anlatılır. Biedermann’ın ve eşi Babette’nin evlerini yakıp her ikisini de cehenneme yollayan kundakçılar bu şiddetin sözcüleridir. Şiddet, deprem ya da tayfun gibi insanın önüne kolay kolay geçemeyeceği doğal bir olgu mu, yoksa onu çağıran ve yaşatan insanın kendisi mi? Oyunun en unutamadığım sahnesi, Biederman’ın hizmetçinin getirdiği şamdanı yaktığı anda, iki kundakçının yüzlerinde yanan alevi görmenin mutluluğu… 

  • Öküz – Ezop Sahne

Ezop Sahne yeni prodüksiyonu “Öküz” ün yazarı Mike Bartlett, hepimizin hakkında doğru olduğunu düşündüğü şeyi tanımlıyor: “Kimse bir kaybedeni sevmez.” Değerleri kendi içini yansıtan bir patron, üç çalışan; birini bugün işten kovacak. Duygusal, savunmacı, tedbirli Thomas, seksiliğini karşısındakinin konforsuz hissetmesi için kullanmayı iyi bilen İsobel ve yapılacak her harekete karşı önceden hazırlıklı ve yanar döner Tony patronun gelmesini beklerken, ikisi diğerini öfke noktasına sürüklemek için hiçbir darbeyi hafife almıyor. Günümüz zamanında, hayatımızın her evresinde, yer yer nazik, kimi zaman zalim bir şekilde hayatımıza işleyen, bizleri ele geçiren, zorlayan ya da zorbalaştıran bir mobbing hikâyesi… 

  • Patron – Tiyatro Şenay

Tiyatro Şenay’ın yeni oyunu Patron’un yazarı Jason Milligan. Çocukluk arkadaşı olan iki kafadar Sadık (Cemal Hünal) ve Okan (Onur Şenay) birlikte Patron adı verdikleri bir mafya lideri için çalışmaktadırlar. Patron’un ölüm talimatı verdiği birini öldürürler, fakat yanlış kişiyi öldürdüklerini fark ederler. Patron’un gazabından çok korkan iki kafadar, Patron’a gidip durumu kendi ağızlarından anlatmak isterler. Orijinal kastı üç kişi olan oyun Tiyatro Şenay tarafından sahnelenirken, Patron karakteri Tamer Karadağlı’nın dış sesi ile canlandırılıyor.

  • Semaver ve Kumpanya – Semaver Kumpanya

Sait Faik Abasıyanık’ın topluluğa ismini veren Semaver ve Kumpanya öykülerinin uyarlaması Yavuz Pekman tarafından yapılmış olan oyun 15. kuruluş yılı nedeniyle yeniden sahneleniyor. Oyunda savaş sonrasının yoksul ve yılgın 1940’lı yıllarında İstanbul’da bir gezici kumpanyanın tüm yoksulluğa rağmen tiyatro yapma inadı ve ekibin hayat dolu öyküsü anlatılıyor. Tarihin neresinde dururlarsa dursunlar, hayatta istedikleriyle uğraşan, istedikleri için savaşan insanlara dair küçük bir öykü. Aslında, ayakta kalma mücadelesi tüm özel tiyatroların ortak kaderi. Oyun  boyunca anlatılanlara hem gülüyor hem de üzülüyorsunuz.

  • Sevmekten Öldü Desinler – Kadıköy Emek Tiyatrosu

Kadıköy Emek Tiyatrosu’nun yeni oyunu sıcacık bir masal. Şehrin batağında şarkıcılık hayalleri kuran Gönül, hayaline ortak edemediği sevgilisi Mustafa, mahalleden arkadaşı Sevda, çalıştığı pavyon sahibi Hamdi ve rengârenk Ahmet’in yer aldığı bir masal… Tüm masallar gibi acıklı tarafı geldiğinde Hüzünlendiğimiz, oynak tarafı geldiğinde içimizin kıpır kıpır ettiği bir masal. Murat Mahmutyazıcıoğlu’nun samimi kalemi ile yazdığı oyunu Berfin Zenderlioğlu yönetiyor. Müzikler Burçak Çöllü, kostümler Çağla Yıldırım’a; klasik bir pavyon atmosferi kurmak yerine oyuncuların girip çıkmalarına olanak sağlayan şeritli perde buluşu nedeniyle hayran kaldığım dekor tasarımı ise Mirza Metin’e ait.
Oynayanlar: Hamdi Alp, İbrahim Halaçoğlu, Meltem Yılmazkaya, Onur Berk Arslanoğlu ve Pınar  Yıldırım.

  • Şey – Bi Takım Oyuncular

Muzaffer İzgü’nün Apollon’un Şeyi öyküsünün etrafında şekillenen hikâye küçük bir Ege kasabasında geçiyor ve  şey yolunda şeyleşen ve şeyleşmeye direnenlerin komik öyküsünü anlatıyor. Türev Sarıkurt’un yazdığı hikâyeyi Orkun Eker, Yusuf Sarıkaya, Türev Sarukurt ekibi yönetiyor. Her şey tarlada Antik Yunan’dan kalma bir heykelin bulunmasıyla başlar. Heykeli bulan köylüden tutun başkomisere, bakkaldan tutun kaymakama kadar herkesi bir telaş alır. Alır almasına ya, gerçek aslında oralarda başka bir yerdedir. Gerçek yaşam tüm bunların yanında gözden kaçanlardır dedirten güzel bir komedi.

  • Yen – Craft Tiyatro

Tek başlarına büyümek zorunda bırakılmış, bir evin içinde hayatta kalmaya çalışan iki kardeş… Nevrotik anneleri zaman zaman onları ziyarete gelir. Komşuları genç kızın hayatlarına girmesiyle bildiklerinden çok başka bir hayatın varlığıyla tanışırlar.
Tek perde 2 saat 10 dakika ama düzgün ve düşündürücü bir metin. Tiyatronun kurallarına göre yapılmış bir reji, oyunun özelliklerini yansıtan işlevsel bir sahne tasarımı ve de sevgili Neslihan Yeldan ve sevgili Bora Akkaş gibi iki klas oyuncu yanında sahneye ilk defa adımını atan, ancak Boby ve Jenny karakterleri olarak rol yapmayan, adeta o kişilikler olmuş Berker Güven ve İdil Sivritepe de dikkat çekiyor. 

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı